4 Ekim 2013 Cuma

Futbol tutkunları Merhaba !

Öncelikle ilk blog yazım olduğundan dolayı hatamız olursa affola..

Bu blog sayfamda genel olarak; Türk futbolundaki son gelişmeleri, takımların genel durumlarını ve iddaa severler için maçları yorumlamayı amaçlamaktayım.

Kendimden bahsetmek gerekirse iyi bir Fenerbahçe taraftarıyım.Buna karşın yorumlarımı objektif kriterler çerçevesinde yapabildiğimi düşünüyorum.

Süper Lig, haftaya Karabükspor – Bursaspor maçıyla başlıyor. Karabük’ün Süper Lig de geçirdiği 4.yıl ve bu lige alışmış olarak gözüküyor.Sezon sonlarında hep sıkıntıya düşse de bir şekilde ligde kalmayı beceriyorlar.Bursaspor sezona kabus gibi başladı.Önce Avrupa’dan elendiler sonrasında ligde işler istedikleri gibi gitmedi.Daum’un Bursaspor’a verebilecek bir şeyi olduğunu düşünmüyorum.Taraftarla bütünleşebilen Yılmaz Vural ismi varken gereksiz bir hamle olarak Daum ismi başa getirildi.Bu hafta içindeki Bursaspor antremanına taraftar baskını işleri biraz daha karmaşık duruma getirdi.Bu maçın sonucunu tahmin etmek zor olsa da puansız dönen Bursaspor’da kan değişikliğine gidilebilir.

Kayserispor – Gaziantepsor ; Geçen hafta oynanan Kayseri derbisinde gülen taraf olmadı.Kayserispor kadro kalitesi olarak Antep’e göre üstün gözüküyor.Başlarında geçen sene taraftarında sevgilisi haline gelen Prosinecki var.Geçen hafta şeytanın bacağını kıran Antep karşısında bu sefer de Kayseri’nin patlama yapacağını düşünüyorum.Ancak formda bir Muhammet Demir fark yaratabilir.Ayrıca Trabzon’un transfer listesindeki Milevskiy de dikkat edilmesi gereken bir isim.Kayseri bu isimlere önlem alabilirse galip gelecektir.

Eskişehirspor – Beşiktaş ; Lige yüksek uçuşla başlayan Kartal da şu sıralar serbest düşme görülüyor.Almeida ve Fernandes sözleşme yenileme arifesindeler,böyle zamanlarda futbolcular ekstra bir gayret içine girebilirler.Bu maçta Beşiktaş için artı olan tek şeyin bu olduğunu düşünüyorum.Bunun haricinde Beşiktaş’ın kadrosunun özellikle deplasmanlarda zorlanacağını ve sezon sonunda yine 3.’lük için en büyük adayın onlar olduğunu düşüyorum. Eskişehir’i bu ligin kalburüstü takımlarından biri olarak görüyorum.Necati’nin formsuzluğu Eskişehir’i bal yapmayan arıya döndürse de genel olarak istedikleri yerdeler ve sezon sonunda da şu anki sıralamasına yakın yerlerde olacaklardır.Bu maçta galibiyete yakın taraf Eskişehir,çıkacak gollü beraberlik beni şaşırtmaz.

T.Konyaspor – K.Erciyesspor ; Lige Fenerbahçe zaferiyle başlayan Konyaspor devamını getiremedi.Süper Lig tecrübesi olmamasına karşın iyi bir motive edici olarak gördüğüm Uğur Tütüneker için önümüzdeki 2-3 hafta klüpteki geleceği açısından oldukça önemli.Anadolu klüpleri için biçilmiş kaftan Gekas’ın Konyaspor’da da başarılı olacaktır.Konya’yla aynı puana sahip Erciyes’te işler Konya’ya göre daha düzenli çünkü mağlubiyet sayıları sadece 2.Bir takım açısından yenilgiye alışmak ve o psikolojiden kurtulmak daha zordur.Geçen haftaki derbideki beraberlik Erciyes açısından iyi bir sonuç olduğunu düşünüyorum zira Kayseri daha etkili oynadı.Bu maçta da Konya baskı kurmaya çalışacaktır bakalım bu sefer işler Erciyes açısından nasıl olacak? Tahminim beraberlik çıkacağı yönünde.

Kasımpaşa – Elazığspor : Öncelikle Yılmaz Vural’ın ayrılmasından sonra Elazığ’ın lig de pek şansı olduğunu düşünmüyordum fakat şu an için kendine yetecek sonuçları almayı başardılar.Yine de düşmeye aday gördüğüm bir takım.Serdar Güler’in performansı Elazığ’ın ligdeki sıralamasında etkili olacaktır.Ligin transfer şampiyonlarından Kasımpaşa geçen hafta kendi sahasında beklemediği bir Eskişehir mağlubiyeti aldı.Eğer bu maçı kazanabilseydi farklı bir havaya girebileceklerini düşünüyorum.Geçen haftaki hatayı tekrarlamayacaklarını ve Elazığspor’ u mağlup edeceklerini düşünüyorum.

Akhisar Bld. – Galatasaray : Roberto Mancini için işler ilk maçında oldukça iyi gitmişe benziyor. Ancak spor medyamızda ve forumlarda Juventus’tan alınan puanın Mancini’nin eseri olarak gösterilmesi açıkçası bana komik geliyor. Galatasaray’ın zaten Juventus’la boy ölçüşebilecek bir kadroya sahip olduğunu düşünüyorum.Mancini’nin sihirli bir değneği olmadığı gibi Terim’e göre bir artısı olduğunu da düşünmüyorum.Maç öncesi futbolcularını arayıp başarı dileyen bir İmparator’un bu puanda Mancini’den fazla payının olduğunu düşünüyorum.Akhisar’a gelince,herhalde onlarda kendilerinden lige böyle güzel bir başlangıç yapabileceklerini tahmin etmezlerdi.Kendi sahasında 3’de 3 yapan Akhisar sadece bu iç saha performansını devam ettirse dahi ligde kalacak gibi gözüküyorlar.Bu maçta yorgun Galatasaray Akhisar’ın serisini bozabilecek mi ? Bence gereğinden fazla puan kaybeden Galatasaray yorgun da olsa bu maçta fire vermicektir.

Ç.Rizespor – Antalyaspor : Lige fırtına gibi başlayan Rizespor geçen haftada Arena’dan puan çıkarmasını bildi.Rıza hocanın bu ligin iyi hocalarından biri olduğunu düşünüyorum.Sadece haftalık ortalama 2 gol tutturduğuna bakarak bile takımı iyi koordine ettiğini söyleyebiliriz.Geçen senenin flaş takımı Antalya ise sezona tam olarak istediği gibi başlayamadı ta ki geçen haftaki Beşiktaş galibiyetine kadar.İki Beşiktaş’ın çocuğunu karşı karşıya getirecek mücadele de tarafların birbirlerini üzeceğini düşünmüyorum.

Sivasspor – Gençlerbirliği : Ligin en tempolu futbol oynayan takımı olarak Sivasspor’u görüyorum.Sivas maçlarını izlemek keyif veriyor ama takımın inişli çıkışlı sonuçlar almasındaki temel etkenin de bu olduğunu söyleyebiliriz. Gençlerbiriliği kendi açısından son yılların en kötü başlangıcını yapmış durumda.Çok az gol yemelerine rağmen ileride üretkenlik olmayınca karşılaşmalardan mağlup ayrılıyorlar.Bu maçta Sivasspor’un temposunu Gençlerbirliği’ne de yansıtacağını ve hareketli bir karşılaşma olacağını düşünüyorum.Bu hareketlilikten goller çıkarsa ilk tercihimin Sivas adına daha fazla olacağı,ikinci tercihi ise beraberlikten yana kullanıyorum.

Fenerbahçe – Trabzonspor : Lige beklemediğim bir atakla başlayan Fenerbahçe geçen hafta Ankara’dan da istediğini aldı.Ersun Yanal’ın, şampiyon olsa bile mükafatını alamayacağını bilen futbolculardan kurulu bir takımı, nasıl motive ettiğini bilmek isterdim doğrusu.Trabzon önemli posizyonlar kaçırdığı maçta Lazio’yla 3-3 berabere kalmasına rağmen grupta söz sahibi konumda.Son haftalardaki serisiyle de ligde üst sıralara tırmandı.Ancak ligde oynadıkları futbol ilerisi için umut vaat etmiyor.Bu maçta galibiyete yakın tarafın Fenerbahçe olduğunu düşünüyorum.


                                                                                            Saygılarımla ...

1 yorum: